İstanbul’da ikinci el eşya ve hurda alım satımıyla ilgili yeni düzenlemeyle neler değişiklik gösterecek? İşletmeler bu uygulamayla nasıl bir yükümlülükte olacak? Kolluk kuvvetleri nasıl denetleyecek? 18 yaş altı kişilerin alım satıma katılması engellenecek. Tüm detaylar haberimizde yer alıyor.
İstanbul Valiliği, kentteki ikinci el eşya ve hurda alım satımında bulunan işletmelere yeni bir düzenleme getirdi. Bu düzenlemeye göre, hurda alım satımı yapılan şahıslarla ilgili kimlik, adres, eşya türü, miktarı ve özelliklerini içeren İkinci El Malzeme Alım Satım belgesi düzenlenmesi zorunlu oldu. Bu uygulama, çalıntı eşyalara ve şüphelilere ulaşabilmeyi kolaylaştırmak için devreye alındı.
Alım Satım’da Düzenleme Detayları
İstanbul il sınırları içinde ikinci el eşya ve hurda alım satımında bulunan işletmeler, düzenlemenin gerekliliklerini yerine getirmek zorunda. Elektronik eşya ve beyaz eşya gibi ürünler alım satım işlemleri sırasında, işlemi yapanların kimlik ve adres bilgileri ile eşyanın özellikleri, miktarı ve işlem tarihi belirtilen belgeler düzenlenecek.
Ayrıca, alım satım işlemiyle ilgili fatura alınması ve gerektiğinde kolluk kuvvetlerine ibrazı gerekli olacak. İşletmeler, ikinci el eşyaları kayıt altında tutarak, envanter listesi oluşturmakla yükümlü olacak. Ayrıca, işletmelerin iç ve dış mekanlarına güvenlik kameraları kurulacak.
Denetimler ve Yaptırımlar Geliyor!
İstanbul Valiliği, seyyar hurdacılık yapan şahısların da gerekli belgeleri almasını ve gerektiğinde yetkililere ibrazını zorunlu hale getirdi. 18 yaşından küçüklerin eşya veya hurda alım satımına katılamayacağı ifade edilirken, işletmelere bir yıllık saklama süresi tanındı. Kolluk kuvvetleri, düzenlemelere aykırı hareket yapan işletmeleri denetlemeye alacak ve gerekli idari ve adli işlemleri başlatacak.