Ticaret Bakanlığı, sosyal medyada “şehit kokusundan hazırladık” ibaresiyle satışa sunulan bir parfümün tanıtımının ardından harekete geçti. Ticaret Bakanı Yardımcısı Mahmut Gürcan, toplumun milli ve manevi hassasiyetlerini istismar eden bu ürünle ilgili inceleme başlatıldığını ve cezai işlem uygulandığını duyurdu.
Sosyal Medyada Tepki Çeken Tanıtım
Bir parfüm firması, ürettiği parfümleri sosyal medyada tanıtırken, “şehit kokusu” adı altında bir ürün sergiledi. Firmanın yetkilisi, bir müşterinin siparişi üzerine bu parfümü hazırladıklarını belirtti. Parfüm, “Bedir, Mevlana, Misk-Kaşmir, Şehit, Çınar ve Payitaht” adında çeşitli kokularla sunulurken, “şehit kokusu” ibaresi büyük tepki topladı.
Gelen tepkiler üzerine Ticaret Bakanlığı duruma el koyarak inceleme başlattı. Ticaret Bakanı Yardımcısı Mahmut Gürcan, sosyal medyada paylaşılan ve toplumun değerlerini istismar eden bu tür ürünlere karşı hızlı bir müdahale yapıldığını açıkladı. Gürcan, “Reklam Kurulu tarafından söz konusu reklamlar hakkında 3 ay süreyle durdurma kararı verildi. Bu karar, İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü tarafından ilgili kişiye tebliğ edildi” dedi.
Mahmut Gürcan, Reklam Kurulu’nun yapacağı toplantıda ürün sahibine 550.059 TL idari para cezası uygulanabileceğini belirtti. Ayrıca, İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü tarafından yapılan denetimlerde, fiyat etiketi mevzuatına aykırılıklar tespit edildiği için de 52.800 TL idari para cezası kesildiği açıklandı.
Olayla ilgili soruşturma devam ederken, Bakanlık tarafından yapılacak incelemeler ve alınacak kararlar kamuoyu tarafından yakından takip ediliyor.
Bir yanıt yazın